کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب  از جمله تاثیر گذار ترین کتبی بود که در طول عمرم مطالعه کردم. به جرات میتوانم بگویم که این کتاب زندگی من را زیر و رو کرد و تجربیات زندگی من را متحول ساخت. کتاب اثر مرکب  یکی از آثار برجسته ی دارن هاردی در حوزه ی موفقیت فردی است که به بررسی تاثیر تداوم در انجام  اعمال کوچک برای کسب موفقیت های بزرگ می پردازد. دارن هاردی مفهوم کلمه ی اثر مرکب را در سطر به سطر کتاب اثر مرکب به زیبایی توضیح میده و مخاطب را مجاب میکند که خواندن این کتاب، یکی از کارهای اساسی است که برای پیمودن مسیر موفقیت باید طی کنند. 

یکی از زیبایی های وصف ناپذیر کتاب اثر مرکب در سادگی، ملموس بودن و قابل اجرا بودن دستورالعمل های او است. تمامی راهکارهای کتاب از دل مثالهایی از زندگی افراد معمولی جامعه برگرفته شده است و شما هر راهکاری را که کتاب اثر مرکب ارائه میدهد میتوانید به سادگی در زندگی شخصی خودتان پیاده سازی کنید. من میدانم که عاداتی به شدت قدرتمند دارم که حتی در ضمینه هایی به من آسیب میزند اما کتاب اثر مرکب به من کمک کرد تا عادات مثبتم را تقویت کنم و از آنها برای کسب موفقیت استفاده کنم.


موضوع کتاب اثر مرکب


موضوع کتاب اثر مرکب  روانشناسی موفقیت است. هاردی در این کتاب به جرات اعلام میکند که موفقیت یک اکسیر نیست که او را بخورید و از فردا به موفق ترین انسان روی زمین تبدیل شوید. موفقیت یک پکیج نیست که او را از سوپرمارکت سر کوچه تهیه کنید و زندگیتان زیرو رو شود. حتی اگر کتاب اثر مرکب در کتابخانه شما خاک بخورد هم هیچ معجزه ای رخ نمیدهد. کتاب اثر مرکب به سادگی میگوید شما باید برای خود یک چک لیست روزانه از کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید و آن را به صورت مداوم تکرار کنید. تداوم در انجام اعمالی هرچند ساده خیلی بیشتر از شتابزدگی شما را به موفقیت نزدیک میکند.


خلاصه کتاب اثر مرکب


خلاصه کتاب اثر مرکب به زبان ساده همان موضوعی است که همه ی ما میدانیم اما گاهی نسبت به فهم آن مقاومت به خرج میدهیم. آن هم چیزی نیست جز گام اول تغییر یعنی آگاهی نسبت به مشکلات. کتاب اثر مرکب میگوید اگر میخواهید چیزی را درون خود تغییر دهید در مرحله ی نخست باید منشا آن را بشناسید.پس اگر که میخواهید شروع به حرکت کرده و به نقطه ی بهتری در زندگیتان صعود کنید، باید درک درستی داشته باشید از تمام انتخاب هایی که میتواند شما را از مسیرتان دور کند و یا راه رسیدن به اهدافتان را برای شما هموار تر کند. کتاب اثر مرکب باور دارد که هیچ چیز در زندگی شما نیست که قادر به تغییر آن نباشید. کافیست به حرکت کردن ادامه دهید و از شکست های دیروزتان به عنوان تجربه های امروزتان استفاده کنید.


آشنایی با دارن هاردی نویسنده ی اثر مرکب


دارن هاردی نویسنده ی موفق امریکایی که با نگارش کتاب  اثر مرکب شهرت جهانی یافت یک رهبر تربیت کننده ی کارآفرینان موفق است که در رزمه ی کاری خود شاگردان بسیار برجسته و موفقی از جمله، برایان ترسی، استیو جابز، ریچارد برنسون، دونالد ترامپ و ... را دارد.   او ناشر و ویراستار سابق مجله موفقیت است که در رشت و شناخته شدن این مجله نقش چشم گیری دارد. کتاب اثر مرکب یکی از آثار برجسته ی هاردی است که شامل برترین استراتژی هایی است که موفقیت شما را تضمین میکند و تا کنون زندگی افراد زیادی را نجات داده است. آثار بنام و شاخص هاردی عبارتند از:

1. اثر مرکب

2. استثنا باشید

3. دیوانگان ثروت ساز

4. ترن هوایی کارآفرینی

5. بهترین سال زندگی تو

6. امسال تکرار نخواهد شد


بهترین ترجمه ی کتاب اثر مرکب


بهترین ترجمه ای که من تا کنون از کتاب اثر مرکب در بازار دیدم ترجمه ی محمود جولایی بود. چرا که وی خود نویسنده و مدرس دوره های موفقیت است و با اصطلاحات این حوزه به خوبی آشناست و در بازگردانی کتاب اثر مرکب به فارسی ترجمه ی تحت الفضی کاملا لحاظ شده است. از طرفی از آنجا که او سالهاست در ایران مدرس دوره های موفقیت است، فرمول های موفقیت را در کتاب اثر مرکب توانسته است با فرهنگ و شرایط زندگی ایرانی، بومی سازی کند.

 منبع تحقیقاتی:

سایت راز موفقیت