دوربین مداربسته بی سیم

بهترین دوربین مداربسته بی سیم

بهترین دوربین مداربسته بی سیم دوربینی است که بیشترین تناسب را با شرایط شما داشته باشد. دوربین های بیسیم نیاز به سیم کشی تخصصی با استفاده از سیم و کابل و تعلقات نداشته و در نتیجه نصب بسیار آسانی دارد. انتقال تصویر در دوربین مداربسته بی سیم بدون سیم و از طریق وای فای انجام میشود، اما این دوربین ها برای اتصال به منبع تغذیه الکتریکی از یک سیم استفاده می کنند. در هر حال اگر میخواهید دوربین مداربسته شما اصلا سیم نداشته باشد نوع خاصی از دوربین مداربسته بی سیم است که به آن شارژی میگویند و هیچ گونه نیازی به سیم نداشته و از طریق یک منبع باتری تغذیه میشود را تهیه کنید. بزرگترین حسن دوربین مداربسته بی سیم این است که در هر محیطی که قادر به نصب دوربین معمولی نباشید، میتوانید دوربین بیسیم را نصب کنید و از آنجایی که این دوربین ها سیم ندارند جابجایی آنها بسیار راحت است.

انواع دوربین مدار بسته وایرلس(بی سیم)

در حالت کلی، دوربین مداربسته بی سیم به دو نوع تقسیم بندی می شود:

۱- دوربین آنالوگ

2- دوربین مداربسته ip یا همان دیجیتال.

که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته بی سیم بدون اینترنت (دوربین بی سیم آنالوگ)

انتقال صدا و تصویر در این نوع از دوربین ها از طریق فرکانس های رادیویی انجام میشود. این دوربین ها تا محدوده ی ۹۱ متری اطراف خود را میتوانند برای انتقال تصویر پوشش دهند. یعنی اگر شما بیش از ۹۱ متر از دوربین خود فاصله داشته باشید نمیتوانید تصاویر و ویدئو های ضبط شده ی آن را ببینید. البته اگر در این محدوده موانعی مانند دیوار، مبل و… نیز موجود باشد این مسافت کمتر نیز میشود.

دوربین مداربسته ip بی سیم (دیجیتال)

دوربین مداربسته بی سیم

انتقال صدا و تصویر در دوربین مداربسته ip، از طریق بسته های اینترنتی انجام میگردد و این مورد دوربین مداربسته شما را به یک دوربین کنترل از راه دور تبدیل میکند، چرا که شما در هر نقطه ای از دنیا که باشید، اگر هم دستگاه گیرند و هم دستگاه فرستنده به اینترنت متصل باشند، انتقال تصویر به راحتی انجام میشود.

نصب آسان دوربین مدار بسته بی سیم

اگر دنبال نصب دوربین مدار بسته برای نظارت هستید، دوربین های امنیتی بی سیم گزینه های جذاب هستند. اهمیت اصلی این است که نصب آسان تر باشد، زیرا شما نیازی به اجرای یک کابل اینترنت را در پشت دوربین ندارید. برای دوربین های امنیتی بیرونی نیازی به مدل بی سیم ندارید و معمولا بر روی یک دیوار خارجی نصب می شوند. اگر قبلا چراغ های امنیتی و یا روشنایی های دیگر را در خارج از ساختمان خود قرار داده اید، برای کابل برق می توانید یک شاخه از کابل برق موجود استفاده کنید. دوربین های سیم کشی نیاز به کابل کشی اترنت درست به دوربین دارند، بنابراین اگر شما فاقد کابل طولانی در داخل و خارج از ساختمان خود نباشید، بی سیم بهترین گزینه است. دوربین های بی سیم شما برخی از ترفندهای جالب را برای تنظیم کردن ساده تر ارائه می دهند. بسیاری از تولید کنندگان دوربین های امنیتی مانند Hikvision و TRENDnet برنامه های تلفن همراه را برای تنظیم دوربین و کنترل بسیار ساده تر ارائه می دهند. با استفاده از برنامه مناسب برای اتصال به نصب دوربین مدار بسته بی سیم، دستگاه را به شبکه Wi-Fi اضافه می کنید و می توانید خروجی دوربین خود را مشاهده کنید. شما این کار را تا حدودی می توانید با نصب دوربین مدار بسته سخت افزاری IP نیز انجام دهید، اما نصب دوربین مدار بسته بی سیم این تنظیمات ساده وای فای را در طراحی خود دارد. آنها ساخته شده اند برای نصب و کنترل بی سیم.

مزایای دوربین مداربسته بی سیم

۱- نصب آسان بدون نیاز به متخصص

۲- اتصال بی سیم به اینترنت

۳- کنترل از راه دور

۴- عدم نیاز به سیم کشی

۵- قابلیت نصب در تمامی موقعیت ها

۶- هزینه نصب پایین

قیمت دوربین مدار بسته بی سیم با برد بالا

دوربین مداربسته بی سیم، بسته به امکانات و ویژگی هایی که دارد، در قیمت های متنوع ای در بازار ارائه میشود، که باید با توجه به نیازهایتان یک مدل را انتخاب کنید، برای دریافت مشاوره و مشاهده کاتالوگ محصولات و اطلاع از قیمت دوربین مداربسته بی سیم میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

موارد استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم

۱) نظارت امنیتی منازلی که مالک آن نیستید

اگر خانه ای را اجاره کردید، دوربین مداربسته بی سیم بهترین انتخاب برای شما است. چرا که نیاز به سیم کشی خانه نداشته و در نتیجه آسیبی به ساختمان وارد نمیشود و در صورت نقل مکان به خانه ای دیگر به راحتی میتوانید، دوربین خود را با خود ببرید.

۲) نظارت بر ساختمان های جانبی ادارات

از دیگر موارد استفاده از دوربین مداربسته بی سیم نظارت بر ساختمان های جانبی یک اداره می باشد. دوربین نصب شده در ساختمان جانبی، تصاویر ضبط شده را از طریق سیگنال به دستگاه گیرنده، در ساختمان اصلی ارسال می کند.

۳) استفاده توسط مجریان قانون

دوربین مداربسته بی سیم، از آن دسته از دوربین ها است که پلیس میتواند آن را به سادگی در مکان های مشکوک نصب کرده و فعالیت های آن مکان را تحت نظر بگیرد.

سوالات متداول

دوربین مداربسته بی سیم

۱. برد دوربین های مداربسته بی سیم چقدر است؟ چیزی حدود ۲۰ تا ۱۰۰ متر متغییر باشد.

2. آیا پک دوربین های Wifi شامل هارد میباشد؟ خیر معمولا هارد به صورت جداگانه تهیه میشود.

3. آیا میتوان برد دوربین های Wifi را افزایش داد؟ در صورت استفاده از Repeater و Accesspoint میتوان برد این سیستم ها را افزایش داد.

4. آیا دوربین های Wifi نیاز به تنظیمات خاصی دارند؟ تنظیمات به صورت پیش فرض انجام میشود.

جمعبندی:

دوربین مداربسته بیسیم از جدید ترین سری های دوربین مداربسته است که بدون نیاز به کابل و سیم امکان انتقال تصاویر را دارد. دوربین بی سیم در دو نوع آنالوگ(تقریبا منسوخ شده است) و ip در بازار موجود است.

منبع: negaco.com

دوربین دام

دوربین دام

دوربین دام (dome)دوربین مداربسته ای  نیم کره ای شکل و بدون پایه است که اصطلاحا به آن دوربین سقفی نیز میگویند. توجه داشته باشید که دام یک قابلیت نیست بلکه نوعی از شکل ظاهری است پس اگر بخواهیم دوربین مداربسته را به لحاظ شکل ظاهری آنها دسته بندی کنیم، عناوینی چون دوربین دام، دوربین بولت، دوربین اسپیددام، چشم ۳۶۰ درجه، دوربین لامپی و … مطرح میشود.  دام یکی از این دسته بندی ها است که قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آموزشی هلدینگ نظارت گستر ایمن به آن بپردازیم.

  • رستر

    RS-IP222RD

  • رستر

    RS-IP222SD

  • رستر

    RS-IP224RD

  • داهوا

    دوربین مدار بسته داهوا IPC-HDW2431T-ZS-S2

  • داهوا

    دوربین مدار بسته داهوا IPC-HDW3441TM-AS

  • هایواچ

    دوربین مدار بسته هایواچ HW-AHDD322

  • ویمکس

    دوربین مدار بسته ویمکس VM-230DB

  • ویمکس

    دوربین مدار بسته ویمکس VM-230DS

  • فیلر

    دوربین مداربسته فیلر FL-820DB

  • فیلر

    دوربین مداربسته فیلر FL-820DS

  • هایواچ

    دوربین مداربسته هایواچ HW-AD325MDS

  • هایواچ

    دوربین مداربسته هایواچ HW-AHDD328

  • هایواچ

    دوربین مداربسته هایواچ HW-AHDD442

  • ویمکس

    دوربین مداربسته ویمکس VM-230D

  • ویمکس

    دوربین مداربسته ویمکس VM-230DP

دوربین دام چیست

دوربین دام

دوربین مداربسته ، انواع مختلفی دارند. برخی از این دسته بندی ها بر اساس برند تولید کننده می باشد، نظیر دوربین مداربسته داهوا و برخی دیگر از این دسته بندی ها بر اساس شکل ظاهری این دوربین ها می باشد. مانند دوربین دام، بولت، اسپیددام و…

ساختار ظاهری دوربین، قابلیت ها و امکانات دوربین همگی مواردی هستند که باتوجه به نیاز کاربران، معماری داخلی محیط، شرایط جوی و… دوربینی را برای کاربر خاصی کارآمد و برای کاربر دیگر ناکارآمد میکنند.دوربین های دام معمولا برای مراکز اداری، تجاری، منازل و … کاربرد دارند.

ویژگی های دوربین دام

در ادامه به بررسی ویژگی های  دام خواهیم پرداخت:

مقاومت بالا:

دوربین دام معمولا در مقابل ضربات خارجی و حتی دستکاری و اقدام به هک بسیار مقاوم هستند چراکه از استانداردهای IK08 و IK10 پشتیبانی می کنند.

ضد نفوذ آب، گرد و غبار:

از دیگر ویژگی های دوربیـن دام عدم نفوذ آب و گردوقبار به داخل دوربین است و همین امر موجب شده است تا در شرایط خاص از این دوربین ها در فضای بیرونی نیز بتوان استفاده کرد. البته دوربین های بولت به خاطر شکل ظاهری، برای محیط های داخلی پرکاربردتر هستند.چراکه به راحتی بر گوشه های دیوار و سقف نصب می شوند.

نصب آسان و سریع:

دوربینهای مداربسته دام، نصب و راه اندازی نسبتا ساده ای دارد و از دوربیـن های بولت ساده تر نصب میشود.

انواع دوربین دام

دوربیـن دام را بر اساس تکنولوژی ساخت و نوع لنز آن به چند دسته تقسیم میکنند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:

انواع دوربین دام بر اساس تکنولوژی

دوربین دام

1- دوربیـن مداربسته دام آنالوگ HD

دوربین دام آنالوگ از آنجا که قیمت نسبتا پایینی دارد، بسیار پرطرفدار است. از این رو اکثر افرادی که به تعداد زیادی دوربیـن برای نظارت بر محیط خود نیاز دارند، از دوربیـن مداربسـته دام آنالوگ استفاده میکنند. شما میتوانید با خرید یک دستگاه dvr و کانکت کردن دوربیـن های دام به آن، با کمترین هزینه و قیمتی مقرون بصرفه تصاویر یکپارچه ای دریافت کنید.

۲- دوربین مداربسته ip دام 

این نوع از  دام از آنجایی که تحت شبکه است، یک دوربیـن کنترل از راه دور را در اختیار شما قرار میدهد. این نوع از دوربین ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و با اندک تجهیزاتی بسیار مجهز و کارآمد تر هم میشوند. لذا به تمام افرادی که محدودیت مالی ندارند دوربیـن دام تحت شبکه را پیشنهاد میکنیم.

انواع دوربین دام بر اساس نوع لنز

دوربین دام

نوع لنز دوربین مداربسته از اساسی ترین آیتم هایی است که بر کیفیت تصویر و زاویه دید دوربین تاثیر میگذارد.یکی از عواملی است که در کیفیت تصویر و زاویه دید دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. دوربیـن دام بر اساس نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed Lens) و لنز متغیر (Varifocal Lens) تقسیم می شوند.

دوربین دام با لنز فیکس

این دوربین ها زاویه دید گسترده ای دارند و فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند. البته هرچقدر فاصله کانونی کمتر باشد، زاویه دید بیشتر بوده و در عوض کیفیت تصویر کمتر میشود.  بطور مثال دام با فاصله کانونی ۴ میلیمتر زاویه دید بیشتری نسبت به دوربـین دام ۶ میلیمتر دارد.

دوربیـن مداربستـه دام با لنز وریفوکال

در این نوع از دوربیـن مداربسـته دام امکان تنظیم میدان دید (فاصله کانونی لنز) دوربـین خود را بصورت دستی در هنگام نصب دوربیـن دارید. پس اگر دوربیـن مداربسته خود را برای تصویر برداری فقط از یک قسمت میخواهید و میدان دید مشخصی مدنظرتان است، دوربیـن دام با لنز وریفوکال انتخاب مناسبی برای شما است.

مزایای دوربین دام

  • قیمت مقرون بصرفه در مقایسه با سایر دوربین ها
  • تنوع بالا در تکنولوژی، لنز مصرفی و سنسور دوربین
  • پشتیبانی از مدل های ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه
  • مشخص نبودن زاویه لنز در برخی مدل ها
  • پشتیبانی از دید در شب با برد قابل انتخاب در بیشتر مدل ها
  • ظاهر معقول 

معایب دوربین دام

  • عدم نصب بر روی دیوار
  • در برخی از مدل ها هر کسی می تواند زاویه اش را تغییر دهد و این امکان دزدی را افزایش میدهد.
  • دید در شب محدود تر به نسبت مدل های بولت

راهنمای خرید دوربین دام

دوربین دام

در ادامه راهنمای خرید دوربیـن دام را در اختیارتان قرار میدهیم تا با در نظر گرفتن این فاکتورها انتخاب بهتر و خرید موفق تری داشته باشید.

  • در گام اول به این موضوع توجه کنید که چه تعداد دوربین مداربسته نیاز داریم و قصد داریم آنها را کجا نصب کنید؟به طور مثال اگر در فضای بیرونی قرار است از دوربین دام استفاده کنید باید نوع ضد آب و گرد و غبار آن را انتخاب کنید. البته پیشنهاد میکنم برای فضاهای بیرونی از دوربین بولت استفاده کنید.
  • در فاز بعدی به این موضوع توجه کنید که چه کیفیت و قابلیت هایی مدنظر شماست؟ مثلا میخواهید میدان دید دوربین چطور باشد یا دید در شب داشته باشد یا نه؟
  • هنگام خرید دوربین به چه نوع از لوازم جانبی دوربین مداربسته نیاز دارید؟
  • چه مقدار بودجه برای خرید  دام دارید؟ طبیعتا هرچه قیمت بالاتر باشد، قابلیت های دوربیـن مداربستـه دام نیز بیشتر است پس قبل از خرید باید مشخص کنید چقدر بودجه دارید و باید قید چه ویژگی هایی را بزنید.
  • چه برندی مدنظر شماست؟ از آنجایی که برند های برتر برای حفظ خوش نامی خود و در راستای مشتری مداری، محصولات با کیفیت تری را تولید میکنند بی شک برندهای خوش نام مانند داهوا انتخاب مناسب تری هستند.

پیشنهاد میکنیم  برای اینکه بهترین دوربین دام را انتخاب کنید ببه تمامی موارد ذکر شده در بالا توجه ویژه ای داشته باشید. پیش از خرید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس۴۱۲۱۷-۰۲۱ تماس گرفته تا ضمن اطلاع از قیمت ، از مشاوره رایگان ما نیز بی بهره نمانید.

محل نصب دوربین دام

دوربیـن‌ دام بیشتر مناسب استفاده در محیط‌های مسقف هستند. بهترین مکانی که میتوانید این دوربین مداربسته را نصب کنید، محیط هایی با حساسیت نسبتا پایین مانند ساختمان‌های مسکونی، سالن هتل‌ها، شرکت‌های کوچک، سالن بیمارستان، کتابخانه‌ها و… است. دوربین‌ مداربسته ip دام  به دلیل داشتن قابلیت‌های هوشمند و اینکه یک دوربین کنترل از راه دور است، مناسب استفاده در محیط‌های حساسی مثل راهرو‌های مترو نیز است.

تفاوت دوربیـن مداربسته دام و اسپیددام

دوربین دام

اصلی ترین تفاوت دوربیـن مداربـسته دام و اسپید دام در محل نصب، نوع سنسور، نوع استفاده ، سنسور های موجود ، ولتاژ مصرفی ، میدان دید ، قابلیت چرخش ، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده است. در اصل میتوان گفت که دوربیـن اسپیددام نوع پیشرفته تری از  دام است چرا که، لنز بسیار قوی تری نسبت به دوربیـن های دام دارد . دوربیـن مداربسته دام به خاطر شکل ظاهری ای که دارد، معمولا در گوشه اتاق یا وسط سقف نصب می شود اما دوربیـن مدار بسته اسپید دام را میتوان در ارتفاع بلند و بر روی میله های مخصوص نصب کرد. البته بخاطر وجود پایه های دیواری اسپپید دام را بر روی دیوار هم نصب میکنند. دوربین مداربسته اسپیددام در فضاهای بزرگ نظیر خیابان ها ، ادارت ( دوربین مداربسته ادارات ) ، کارخانه ها ، کارگاه ها و … استفاده می شود .

سوالات متداول

۱- دوربیـن دام چیست؟ دوربین دام دوربین مداربسته ای  نیم کره ای شکل و بدون پایه است که اصطلاحا به آن دوربین سقفی نیز میگویند.

۲- دوربیـن مداربسته دام از چه تکنولوژی پشتیبانی میکند؟  تحت شبکه، آنالوگ، Ahd و HDCVI

۳- مزایای استفاده از  دام چیست؟ قیمت مقرون بصرفه، تنوع بالا، ظاهر معقول و…

۴- اصلی ترین تفاوت دام و اسپیددام در چیست؟ محل نصب، نوع سنسور، نوع استفاده ، سنسور های موجود ، ولتاژ مصرفی ، میدان دید ، قابلیت چرخش ، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده است.

برچسب ها: قیمت دوربین دام، تصویر دوربین دام، قیمت دوربین دام فلزی، دوربین دام پلاستیکی، خرید دوربین مداربسته دام، پایه دوربین دام

منبع: negaco.com

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان یکی از انواع دوربین مداربسته است که به خاطر گردشی بودن آن و بی نیاز کردنتان از چند دوربین مداربسته بسیار پرطرفدار است. دوربین مدار بسته با در نظر گرفتن شکل ظاهری، تکنولوژی، برند تولید کنند و قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، به انواع مختلفی تقسیم میشود، که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. دوربین مداربسته گردان که در انواع مختلفی از جمله دوربین اسپیددام، بی بی کم و… در بازار موجود هستند. از مهمترین شاخصه های دوربین مداربسته گردان قابلیت های بالای کنترلی آن از جمله، زوم بر روی سوژه، چرخش در جهت های مختلف و… است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن میخواهمیم به بررسی همه جانبه ی دوربین چرخشی بپردازیم.


بیشتر بخوانید: آشنایی با عبدالرضا حکیمی مدیر عامل و موسس شرکت نظارت گسترایمن


آشنایی با دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته گردان


دوربین مداربسته گردان یعنی اینکه این دوربین مدار بسته به صورت چرخشی می‌توانند حرکت کند جهت افقی ۳۶۰ درجه می باشد و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه می باشد ویژگی عالی این دوربین های مدار بسته زوم اپتیکال آن می باشد که شما می توانید وضوح و کیفیت تصویر را بالا ببرید در ابتدا به شما گفتیم که این دوربین های مدار بسته دارای چرخش می باشد که شما می توانید سرعت چرخش را به دلخواه خود تعیین کنید اگر شما می‌خواهید در مکانی دوربین مداربسته به کار ببرید که دارای نقطه کور می باشد بهتر است از این دوربین مداربسته  گردان استفاده نمایید چرا که دوربین های ثابت نمی توانند به صورت کامل محیط را پوشش دهند ‌.


ویژگی های دوربین مدار بسته گردان

قابلیت چرخش در جهت افقی ۳۶۰ درجه و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه

دارا بودن زوم اپتیکال تا ۴۸ x که شما می توانید به راحتی دقت تصویر و نظارت را بالا ببرید

ویژگی دیگر این دوربین ها قاب دوربین می باشد که در شرایط مختلف محیطی و در برابر ضربه باعث مقاوم بودن دوربین می باشد.

در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته   گردان در برابر گرما سرما و رطوبت معاون می باشند چرا که دارای آی پی ۶۷ و آی پی ۶۸ می باشد.

ویژگی آخرین دوربین های مداربسته این می باشد که شما جهت مانیتورینگ کردن می توانید از کیبورد استفاده نمایید.

جهت خرید لوازم جانبی دوربین مدار بستهدر وب سایت نظارت گستر ایمن با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.


قابلیت های دوربین مداربسته گردان 

دوربین گردان


دوربین مداربسته گردان همانطور که پیشتر نیز گفتیم، توانایی چرخش در جهات مختلف و زوم کردن در زاویه ی مورد نظر را دارد. این نوع دوربین را با نام PTZ نیز میشناسند. از دیگر محسنات دوربین چرخشی یا PTZ این است که میتوانید از راه دور و از طریق اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن های خاص دوربین خود را کنترل کرده، تصاویر ضبط شده را ببینید و زاویه دوربین یا میزان زوم آن را تغییر دهید. برخی از انواع دوربین گردان در ابعاد کوچک و به عنوان Baby Cam طراحی وشده اند. این دوربین ها به شما این امکان را میدهد تا از محل کارتان اتاق خواب کودکتان را کنترل کرده و یا بر سالمند خود نظارت داشته باشید و از رفتار مناسب پرستار با او مطمئن شوید.


دوربین گردان از آنجایی که قابلیت چرخش دارد، معمولا به جای چند دوربین مداربسته بولت و یا دوربین دام استفاده میشود. البته این مهم در صورتی رخ میدهد که محیط شما پوشش کافی و لازم را داشته باشد تا در صورت گردش و یا چرخش دوربین گردان، تصویری از محیط از دست نرود. یکی دیگر از قابلیت های مهم دوربین مداربسته گۀردان، تعریف نقاطی از پیش تعیین شده ( پریست و تور ) است. بزرگترین حسن این ویژگی این است که شما میتوانید، نقاط مشخص را بر مبنای زمانبدی خاصی، تعیین کنید تا تصاویر مورد نظر در آن بازه زمانی خاص قابل مشاهده باشند.


کاربرد دوربین مداربسته گردان

دوربیـن مدار بسته برای امنیت محیط استفاده می شود شما می توانید از دوربیـن های مداربسته گردان برای محیط هایی که نمی توانید به صورت کامل توسط دوربیـن های مدار بسته ثابت کنترل کنید استفاده نمایید معمولاً از دوربینهای گـردان در محیط های بزرگی مانند بیمارستان ها و کارخانجات، راه‌آهن، فرودگاه‌ها و غیره استفاده می کنند چرا که پوشش دهی بالایی دارد. به خاطر برخورداری از قابلیت چرخش و زوم بالایی که این دوربین های مدار بسته دارند در حال حاضر توانستند به خوبی جایگزین دوربیۀن‌های مداربسته ثابت شود استفاده از این دوربین های مدار بسته گـردان باعث شده است تا شما دیگر نیازی به تعداد بالای دوربیـن های مداربسته ثابت نداشته باشید همچنین کارآیی و نظارت بالاتری را این دوربین های مدار بسته به دنبال دارند.


دوربین های مداربسته گردان معمولا به دو مدل آنالوگ و تحت شبکه تولید می شود و به بازار عرضه می شود بالاترین سرعت را در تنظیم تصویر را این دوربین های گردان از آن خود کرده‌اند نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که دوربین مداربسته چرخشی معمولا از تکنولوژی wdr استفاده می کنند.

که این تکنولوژی WDR باعث می شود به راحتی نور محیط به صورت خودکار تنظیم شود که تصاویر در نور به راحتی تشخیص داده شود و نکته دیگر اینکه این دوربین ها می توانند در شب تصاویر را به صورت رنگی ضبط کرده و همچنین با دقت بالایی به دستگاه مرکزی انتقال می دهند شما می توانید در این دوربین های مدار بسته رم  نیز قرار دهید چرا که در بعضی مواقع امکان دارد دستگاه مرکزی ارتباطش با دوربین قطع شود در این موارد تصاویر بر روی رم که بر روی دوربین قرار دارد ثبت و ضبط می شود.

اما نکته مهمتر اینکه دوربین های مدار بسته گردان دارای آلارم نیز می باشند و در محیط های داخلی و خارجی قرار می گیرد در نظر داشته باشید که شما می توانید این دوربین های مداربسته را در سایت های مختلف تهیه نمایید.

امیدواریم این مطالب که در رابطه با دوربین مداربسته گردان که یکی از صدها انواع دوربین های مدار بسته می باشد مورد توجه شما بازدید کنندگان گرامی قرار گرفته باشد . پاسخگوی سوال شما عزیزان بوده باشد و بتوانید به راحتی دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمائید. در هر زمان نیاز به مشاوره داشتید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.


نحوه کنترل دوربین گردان

دوربین گردان

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، دوربین مداربسته گردان بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته ی آنالوگ و دوربین مداربسته ip تقسیم میشوند. دوربیـن های گردان تحت شبکه یا همان ip، به علت قابلیت هاییشان کمی گرانتر هستند و لوازم جانبی بیشتری را میطلبند. برای کنترل دوربین گردان تحت شبکه باید از منو وب دوربین و منو GUI ، وب دستگاه ذخیره ساز ، نرم افزار انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، استفاده کرد. همچنین می توان تغذیه آن ها را از طریق POE و بدون نیاز به آداپتور و کابل کشی های اضافی، تامین کرد. دوربین گردان که در بستر آنالوگ است، از تکنولوژی های CVBS، AHD، HDCVI و HDTVI استفاده میکند. این نوع دوربین ها از طریق DVR، نرم افزارهای انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، قابل کنترل هستند. در حال حاضر در تکنولوژی های جدید آن ها، امکان ارسال سیگنال های تصویر و کنترلی از طریق یک کابل کواکسیال ( به شرط آن که دوربین و دستگاه ذخیره ساز از یک تکنولوژی باشند ) فراهم ساخته است.

منبع: negaco.com

دوربین لامپی

دوربین لامپی نوعی دوربین جاسوسی کنترل از راه دور است که کمک میکند شما بدون اینکه دیگران متوجه شوند خانه خود را به دوربین مداربسته مجهز کنید. دوربین لامپی که به آن دوربین 360 درجه هم میگویند شبیه لامپ است و منزل شما را بدون اینکه کسی بداند که مکان مجهز به دوربین مداربسته است، رصد میکند. دوربین لامپی 360 درجه را تحت پوشش قرار میدهد و شما را از داشتن دوربین های متعدد بی نیاز میکند.

نصب دوربین لامپی

نصب فیزیکی دوربین لامپی بسیار ساده است و نیاز به کار خاصی نداره دقیقا شبیه به لامپ عوض کردنه. کافیست که دوربین رو به سرپیچی وصل کنید. دوربین لامپی، به برق و باطری و ... هم نیاز ندارد و از برق سر پیچ تغذیه میکند

ویژگی دوربین مداربسته لامپـی

دوربین لامپی که به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی یا  ۳۶۰ درجه هم میگویند امکانات و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ذخیره و نگه داری فیلم و صدا در حافظه خود به مدت ۲۰ روز
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت از طریق hotspot
  • انتقال تصویر با کیفیت Full HD
  • امکان تفکیک دقیق رنگ
  • وضوح کامل تصویر حتی در تاریکی مطلق(دید در شب)
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص صدا
  • امکان تعریف زمانبندی برای ضبط تصاویر
  • نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه ی داخل دوربین
  • امکان مشاهده تصاویر یک دوربین توسط ۵ نفر دیگر بصورت ادمین
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره بر روی موبایل
  • دارای اپلیکیشن های اندروید ios
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مزایا ی دوربین مداربسته لامپی

۱-قیمت دوربین لامپی بسیار مقرون به صرفه است

۲-نصب دوربین مداربسته جاسوسی بسیار ساده است

۳-قالبلیت انتقال صدا دوطرفه دارد

۴-دوربین چشم ماهی قابلیت اتصال به اینترنت دارد

۵-میتوان از دوربین مدار بسته چشم ماهی به صورت نامحصوص استفاده کرد

۶-تصویر ۳۶۰ درجه میدهد

معایب دوربین لامپی

1-دوربین مدار بسته 360 درجه قابلیت اتصال به dvr ندارد.

۲-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت نصب در محیط بیرونی ندارد.

۳-دوربین لامپی ضدآب و گرد و غبار نیست.

۴-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت گردشی ندارد.

دزدگیر منزل

دزدگیر منزل یکی از لوازم امنیتی است که این روزها با زیاد شدن دزدی ها به یکی از اصلی ترین ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است. افراد زیادی برای محافظت از خانه، محل کار، باغ شخصی و حتی اماکن عمومی که مورد خطر تجاوز واقع میشود مانند موزه ها از دزدگیر منزل استفاده میکنند. این دوربین ها انواع مختلفی دارد معمولا بخشی از نظارت خود رو بر روی درب ورودی ساختمان میگذارد تااز تجاوز سارقان جلوگیری کندو بخش دیگر رو صرف محیط داخلی میکند تا اشیای محرک و اضافی را تشخیص دهد. دزدگیر منزل به محض تشخیص خطر به طور اتوماتیک با شماره ی پیش فرضی تماس میگیرد و یا پیامک میدهد. دزدگیر منزل همچنین میتواند آژیر کشیده و سر و صدا تولید کرده و همسایه را خبر کند.

به تله انداختن سارق و سناریو بعد از آن

اینکه به صورت غیر کارشناسی دزدگیر منزل در فضایی نصب شود، بیشتر شبیه کار را از سر خود باز کردن است. اصولی این است که ورودی های یک ساختمان مشخص گردد. باید توجه داشت هر راهی که  امکان ورد به خانه را دهد هر چند آن راه کوچک و یا ورود از آن بعید باشد را در نظر گرفته شود. (مثل ورودی از بالکن در طبقات بالا یا ورودی از کانال کولر)

دزدگیر اماکن یکی از پر کاربردترین محصولات تجهیزات ساختمانی (محصولات محافظتی)مناسب برای ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی ، کارگاه ها ، کارخانه ها و … می باشد .دزدگیر اماکن یا همان دزدگیر منزل عملکرد بسیار ساده ای دارد ، در واقع دزدگیر اماکن قابلییت تشخیص تردد های غیر مجاز را داشته و شما را از ورود اشخاص ناشناس به ساختمان اداری ، مکسونی و یا تجاری تان آگاه می سازد .

عملکرد دزدگیر اماکن به دو صورت است : یا به صورت آژیر بلند شمت و سایرین را مطلع می سازد و یا با اتصال به تلفن و موبایل شما ، رفت و آمدهای مشکوک را به شما گزارش می دهد .

در واقع با بهره گیری از دزدگیر اماکن ، چند رله خروجی آزاد در اختیار شما قرار می گیرد و شما ازطریق اتصال آن به سیستم روشنایی و یا گرمایشی منزلتان می توانید از راه  دور آن ها را غیر فعال و یا فعال نمایید .

در ادامه با توجه به فضا و نوع ورودی سنسور مورد نیاز تهیه گردد و در آن فضا نصب شود. به طور مثال برای فضای خارجی از چشمی مناسب فضای خارجی، برای پنجره ها از شوک سنسور و برای دربها از سنسور مگنتی بین درب استفاده شود. 

یکی از مهمترین بخش ها مکان نصب مرکز دزدگیر و آژیر است که می بایست در مکانی باشد که سارق پس از ورود به راحتی به آن دسترسی نداشته و مدت بالایی را برای پیدا کردن و آسیب رساندن به آن خرج نماید. در نهایت سناریو بعد از شناسایی نفوذ هم می تواند در ترس و فرار سارق تاثیر بگذارد. یکی از این سناریوها این است که دزدگیر پس از نفوذ سارق تحریک شده و هم زمان با به صدا در آمدن آژیر، تلفن کننده دزدگیر نیز با صاحب خانه و پلیس تماس بگیرد. استفاده از دو آژیر یکی خارج از ساختمان و یکی داخل خانه باعث میشود که سارق وحشت کرده و پا به فرار بگذارد.