دزدگیر منزل چطور کار می کند؟

دزدگیر منزل یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که امنیت خانه ی شما را تامین می کند. سیستم های دزدگیر علاوه بر اینکه یک بازدارنده مفید هستند، به شما هشدار می دهند که در خانه شما چه می گذرد و محافظت بیشتری در خارج از خانه ارائه می دهد. با این حال، علیرغم مزایای بسیاری که دارند، بسیاری از صاحبان خانه در مورد نحوه عملکرد واقعی دزدگیر منزل سوالات و شبهات بسیاری دارند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله، نحوه عملکرد آلارم‌های امنیتی، مزایای بی‌شمار آن‌ها و اینکه چرا باید آن را در خانه یا محل کار خود نصب کنید، توضیح دهیم.

یک دزدگیر خوب را از کجا بخریم؟

نظر بر اینکه برند های داخلی و خارجی بسیاری اقدام به تولید و توزیع انواع مدل های دزدگیر منز با امکانات و ویژگی های متنوع ای می کنند، معمولا این سوال برای کاربران پیش می آید که برای خرید دزدگیر منزل از طریق چه شرکتی اقدام کنند که بهترین خرید ممکن را داشته باشند؟ توجه داشته باشید که برای خرید دزدگیر منزل دو مورد مهم را باید در نظر داشته باشید.

1- برند سازنده: در هنگام خرید حتما برندی با نام درخشان و محبوب را انتخاب کنید چراکه برند های سم و رسم دار معمولا کالاهای بی کیفیت تولید نمی کنند.

2- کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش: توجه داشته باشید که گارانتی ضمانت خرید شماست. در هر صورت احتمال خرابی وسایل الکترونیکی همیشه بالا است اگر محصولی که می خرید گارانتی خوش نام و قابل اتکای داشته باشد، از این بابت دیگر خیالتان راحت است.

شرکت نظارت گستر یکی از محبوب ترین شرکت های وارد کننده انواع دزدگیر منزل از برند هایواچ، با گارانتی معتبر و اصلی رستر سرویس می باشد. برای مشاهده محصولات این شرکت کلیک کنید.

دزدگیر منزل چگونه کار می کند؟

برای پاسخ دادن به این سوال بیایید با توضیحی جامع درباره نحوه عملکرد دزدگیرهای اماکن شروع کنیم.

اجزای یک دزدگیر منزل چیست؟

سیستم های هشدار امنیتی از اجزای متعددی تشکیل شده اند که به طور همزمان کار می کنند. این اجزای مختلف عبارتند از:

  • صفحه کنترل
  • سنسورهای حرکت
  • سنسورهای درب و پنجره
  • آژیر
  • تابلوهای حیاط و استیکرهای پنجره

هر کدام از اجزای دزدگیر چه وظیفه ای را بر عهده دارند؟

هر جزء در یک سیستم هشدار امنیتی عملکرد مهمی دارد - اجازه دهید هر کدام را به نوبه خود بررسی کنیم.

کنترل پنل: این عضو در واقع "مغز" دزدگیر منزل شما است و هر دستگاه متصل را کنترل می کند. پنل کنترل مرکزی هر جزء را مسلح و خلع سلاح می‌کند، سیگنال‌هایی را از حسگرهای متصل دریافت می‌کند و در صورت تشخیص رخنه، آلارم به صدا در می‌آورد. علاوه بر این، مهمتر از همه، اگر یک سنسور خاموش شده و زنگ هشدار به صدا در آمده است، پنل کنترل از طریق اینترنت یا خط تلفن به کسی اطلاع می دهد.

حسگرهای حرکتی: حسگرهای حرکتی که به صورت استراتژیک در اطراف یک ملک قرار دارند، یک "منطقه" نامرئی خاص را پوشش می دهند. اگر یک سنسور حرکت را در منطقه خود تشخیص دهد، پیامی را به صفحه کنترل ارسال می کند تا آلارم ها را به صدا درآورد.

سنسورهای در و پنجره: این سنسورها پنل مرکزی را به نمایش می گذارند تا در صورت باز شدن درب یا پنجره ای که به آن وصل شده اند، زنگ هشدار را به صدا در بیاورند. به طور مشابه، هشدارهای شکست شیشه نیز وجود دارد که در صورت شکسته شدن پنجره یا درب شیشه ای، زنگ هشدار را ایجاد می کند

آژیرها در دزدگیر منزل: جنبه "زنگ" یک سیستم هشدار که صدایی بلند و اغلب نافذ تولید می کند. این مزیت دوگانه فوق العاده ای دارد که سارق را غافلگیر می کند و به آنها اطلاع می دهد که حضور آنها مشخص است و به صاحبان ملک و همسایگان آنها اطلاع می دهد که یک مزاحم وجود دارد. آژیر آبی در بیرون نصب می شود تا به همسایگان، گشت ها یا پلیس هشدار دهد.

تابلوهای حیاط و استیکرهای پنجره: اینها یک عامل بازدارنده سارق اغلب نادیده گرفته شده و دست کم گرفته شده هستند، که به سادگی به مجرمان احتمالی اجازه می دهد که دارایی شما توسط یک سیستم هشدار محافظت شود. این علائم و برچسب‌ها معمولاً به عنوان بخشی از یک سیستم هشدار امنیتی ارائه می‌شوند که توسط سازنده ارائه می‌شود.

دزدگیر منزل چیست؟

دزدگیر منزل یک دستگاه امنیتی است که در صورت اقدام متجاوزان به یک ملک، حضور مزاحمان را تشخیص می دهد. دزدگیر منزل متشکل از یک سری آژیر و سنسور است که توسط یک صفحه کنترل مرکزی به هم متصل می شوند.

دزدگیر منزل چگونه کار می کند؟

اگرچه آنها از انواع مختلفی از فناوری ها، یعنی امواج اولتراسونیک یا مادون قرمز استفاده می کنند، همه سیستم های اعلام سرقت به شیوه ای مشابه کار می کنند. در اینجا فرآیندی وجود دارد که یک سیستم هشدار سرقت فعال می شود که به بررسی آن می پردازیم.

1-تشخیص حرکت: اگر یکی از سنسورهای سیستم، خواه روی پنجره یا در، حرکت را تشخیص دهد، سیگنالی را به کنترل پنل اصلی ارسال می‌کند و یک شمارش معکوس هشدار کوتاه شروع می‌شود.

2-شمارش معکوس هشدار: پنل کنترل شمارش معکوس کوتاهی را آغاز می کند، که در طی آن انتظار دارد شما یک کد سقط را وارد کنید. شمارش معکوس و کد سقط برای مواردی وجود دارد که یکی از ساکنان یک ملک به طور تصادفی حسگر را خاموش می کند یا برای ورود به محل خود و غیرفعال کردن زنگ هشدار نیاز به یک تاخیر ورود/خروج تنظیم شده دارد.

3-آلارم‌ها فعال می‌شوند: پنل کنترل مرکزی آژیرهای متصل به سیستم را فعال می‌کند که صداهای ناهنجار و با دسی‌بل بالا تولید می‌کنند.

4-به مردم اطلاع داده می شود: سیستم هشدار سرقت به افراد از قبل معرفی شده اطلاع می دهد که فعال شده است. اگر شما یک سیستم هشدار خودکار دارید، به افراد برنامه ریزی شده در سیستم اطلاع می دهد. در حالی که اگر یک سیستم نظارتی دارید، به شرکت امنیتی حرفه ای که برای حفظ امنیت اموال شما قرارداد دارد اطلاع می دهد.

آیا دزدگیر منزل موثر است؟

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا دزدگیرهای منزل یک اقدام امنیتی موثر هستند - می توانید به این دلایل به عنوان "3 بعدی اثربخشی هشدار" اشاره کنید.


1-بازدارندگی: دزدگیر منزل می تواند قبل از اینکه مجرم پا به خانه شما بگذارد، از حمله به خانه جلوگیری کند. این به این دلیل است که صرف وجود یک زنگ هشدار (یا حتی تابلوی حیاط یا برچسب های پنجره ای که در خانه شما یک سیستم هشدار نصب شده است) باعث می شود که بسیاری از سارقان هدف دیگری را انتخاب کنند.

سرگردانی: صدای آژیرها سارقان را منحرف می کند و حواس آنها را از کاری که انجام می دهند منحرف می کند. در نتیجه، آنها با کمتر - یا بهتر است بگویم، هیچ - از دارایی های شما و آسیب کمتر فرار می کنند.

تعیین مکان: بسیاری از دزدگیر های منزل نیاز به تقسیم یک ملک به مناطق دارند - به ویژه برای خانه‌های بزرگتر یا صاحبان مشاغل. بنابراین، اگر زنگ هشدار به صدا درآید، هر کسی که سیستم را زیر نظر دارد می‌تواند بگوید سارق از کجا وارد شده و احتمالاً کجاست.

چقدر احتمال هک دزدگیر منزل وجود دارد؟

پاسخ کوتاه، خوشبختانه، چندان محتمل نیست. اکثر مجرمانی که قادر به هک کردن دزدگیر منزل هستند، تمایل بیشتری به استفاده از این مهارت ها در تعقیب اهداف بزرگتر و سودآورتر دارند. با این حال، با همان منطق، هرچه خانه شما بزرگتر باشد، احتمال اینکه یک مجرم سایبری آن را کرک کند بیشتر است. بعلاوه، مهمتر از آن، هر چیزی که به اینترنت متصل باشد می تواند هک شود. با این حال، خبر عالی این است که می توانید با چند اقدام ساده و امنیتی، احتمال هک شدن دزدگیر منزل خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

1-سیستم سارق خود را به صورت حرفه ای نصب کنید: یک شرکت امنیتی حرفه ای نکات یک دزدگیر اماکن را می داند. از جمله آسیب پذیری های احتمالی آن. به علاوه، اگرچه این ممکن است اولین دزدگیر منزلی باشد که شما به دنبال نصب آن هستید، یک شرکت امنیتی حرفه ای بارها انواع دزدگیر را نصب کرده است.

2-به‌روزرسانی‌های مکرر میان‌افزار: سرویس سالانه را انتخاب کنید، سیستم خود را آزمایش و تمیز کنید و آخرین سیستم‌افزار را هر سال به‌روزرسانی کنید.

3-رمزهای عبور قوی را انتخاب کنید: رمزهای عبور قوی را برای سیستم هشدار و روتر Wi-Fi خود انتخاب کنید. همچنین، آن رمزهای عبور را اغلب تغییر دهید و هرگز آنها را در پیامی برای کسی ارسال نکنید.

منبع: نظارت گستر ایمن