دزدگیر منزل

دزدگیر منزل یکی از لوازم امنیتی است که این روزها با زیاد شدن دزدی ها به یکی از اصلی ترین ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است. افراد زیادی برای محافظت از خانه، محل کار، باغ شخصی و حتی اماکن عمومی که مورد خطر تجاوز واقع میشود مانند موزه ها از دزدگیر منزل استفاده میکنند. این دوربین ها انواع مختلفی دارد معمولا بخشی از نظارت خود رو بر روی درب ورودی ساختمان میگذارد تااز تجاوز سارقان جلوگیری کندو بخش دیگر رو صرف محیط داخلی میکند تا اشیای محرک و اضافی را تشخیص دهد. دزدگیر منزل به محض تشخیص خطر به طور اتوماتیک با شماره ی پیش فرضی تماس میگیرد و یا پیامک میدهد. دزدگیر منزل همچنین میتواند آژیر کشیده و سر و صدا تولید کرده و همسایه را خبر کند.

به تله انداختن سارق و سناریو بعد از آن

اینکه به صورت غیر کارشناسی دزدگیر منزل در فضایی نصب شود، بیشتر شبیه کار را از سر خود باز کردن است. اصولی این است که ورودی های یک ساختمان مشخص گردد. باید توجه داشت هر راهی که  امکان ورد به خانه را دهد هر چند آن راه کوچک و یا ورود از آن بعید باشد را در نظر گرفته شود. (مثل ورودی از بالکن در طبقات بالا یا ورودی از کانال کولر)

دزدگیر اماکن یکی از پر کاربردترین محصولات تجهیزات ساختمانی (محصولات محافظتی)مناسب برای ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی ، کارگاه ها ، کارخانه ها و … می باشد .دزدگیر اماکن یا همان دزدگیر منزل عملکرد بسیار ساده ای دارد ، در واقع دزدگیر اماکن قابلییت تشخیص تردد های غیر مجاز را داشته و شما را از ورود اشخاص ناشناس به ساختمان اداری ، مکسونی و یا تجاری تان آگاه می سازد .

عملکرد دزدگیر اماکن به دو صورت است : یا به صورت آژیر بلند شمت و سایرین را مطلع می سازد و یا با اتصال به تلفن و موبایل شما ، رفت و آمدهای مشکوک را به شما گزارش می دهد .

در واقع با بهره گیری از دزدگیر اماکن ، چند رله خروجی آزاد در اختیار شما قرار می گیرد و شما ازطریق اتصال آن به سیستم روشنایی و یا گرمایشی منزلتان می توانید از راه  دور آن ها را غیر فعال و یا فعال نمایید .

در ادامه با توجه به فضا و نوع ورودی سنسور مورد نیاز تهیه گردد و در آن فضا نصب شود. به طور مثال برای فضای خارجی از چشمی مناسب فضای خارجی، برای پنجره ها از شوک سنسور و برای دربها از سنسور مگنتی بین درب استفاده شود. 

یکی از مهمترین بخش ها مکان نصب مرکز دزدگیر و آژیر است که می بایست در مکانی باشد که سارق پس از ورود به راحتی به آن دسترسی نداشته و مدت بالایی را برای پیدا کردن و آسیب رساندن به آن خرج نماید. در نهایت سناریو بعد از شناسایی نفوذ هم می تواند در ترس و فرار سارق تاثیر بگذارد. یکی از این سناریوها این است که دزدگیر پس از نفوذ سارق تحریک شده و هم زمان با به صدا در آمدن آژیر، تلفن کننده دزدگیر نیز با صاحب خانه و پلیس تماس بگیرد. استفاده از دو آژیر یکی خارج از ساختمان و یکی داخل خانه باعث میشود که سارق وحشت کرده و پا به فرار بگذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد